Pagalba metantiems rukyti - Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras

Patarimai metantiems rūkyti

Atnaujinta: 2017-11-14

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas informuoja, kad mesti rūkyti naudinga bet kuriame amžiuje. Kiekvienais metais, trečiąjį lapkričio ketvirtadienį, minint Tarptautinę nerūkymo dieną, šiemet lapkričio 16 d., skatiname atkreipti rūkančiųjų dėmesį į galimybes atsisakyti rūkymo savo ir savo artimųjų sveikatos labui.

Nuo 2016 m. gegužės 20 d. interneto adresu www.nerukysiu.lt pasiekiama svetainė, kuri motyvuoja nerūkyti, o rūkančius asmenis atsisakyti šio žalingo įpročio.

Nori mesti rūkyti, bet nežinai kur kreiptis? Spausk šią nuorodą „Kur kreiptis pagalbos“ ir nedvejok!


Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, nekontroliuojamas rūkymo plitimas pasaulyje gali lemti, jog iki 2025 m. mirtingumas nuo tabako sukeltų ligų išaugs iki 10 mln. per metus, o bendras tabako aukų skaičius per artimiausius 50 m. gali pasiekti pusę milijardo.

Tabako vartojimas yra viena iš greičiausiai augančių priešlaikinių mirčių priežasčių pasaulyje. Jis yra svarbiausias širdies – kraujagyslių ligų, piktybinių navikų ir kvėpavimo sistemos ligų rizikos veiksnys. Vienas iš dviejų nuo jaunystės rūkiusių ir nemetusių rūkyti numiršta nuo tabako sukeltų ligų.

Metimo rūkyti privalumai

Metimas rūkyti yra kol kas veiksmingiausias būdas sumažinti sergamumą rūkymo sukeltomis ligomis ir mirtingumą nuo jų. Metus rūkyti greitai pagerėja savijauta, gerėja plaučių, kvėpavimo funkcija, apetitas, palaipsniui mažėja rizika susirgti plaučių vėžiu, miokardo infarktu ir kitomis ligomis. Mesti rūkyti verta bet kuriame amžiaus tarpsnyje. Net metus gana vėlyvame amžiuje, plaučių funkcija pagerėja, prailgėja gyvenimo trukmė.

Sveikatos specialistai dar kartą primena, kad mesti rūkyti niekada ne vėlu, o nutraukus rūkymą:

• po 20 min. normalizuojasi kraujo spaudimas ir pulsas;
• po 8 val. dvigubai sumažėja nikotino ir anglies monoksido kiekis kraujyje. Normalizuojasi deguonies kiekis;
• po 24 val. iš organizmo pasišalina anglies monoksidas. Plaučiai pradeda valytis nuo gleivių;
• po 48 val. iš organizmo išnyksta nikotinas. Pagerėja uoslės ir skonio jutimai;
• po 72 val. kvėpuoti darosi lengviau;
• po 2-12 sav. pagerėja organizmo kraujotaka;
• po 3-9 mėn. sumažėja kosulys, dusulys, lengvėja kvėpavimas;
• po 5 metų dvigubai sumažėja širdies priepuolio tikimybė;
• po 10 metų sumažėja plaučių vėžio ir širdies priepuolio tikimybė.

NUSPRENDUSIEMS ATSISAKYTI ŠIOS PRIKLAUSOMYBĖS, ŠIUOLAIKINĖ MEDICINA SIŪLO TOKIUS GYDYMO BŪDUS:

Individuali gydytojo konsultacija

Nikotino pakaitinė terapija:

- nikotininė guma, pleistras, pastilės, aerozolis į nosį, inhaleris, poliežuvinės tabletės.

Kiti farmakologiniai preparatai:

- bupropionas;

- raminantieji, klonidinas, stimuliuojantys ir kiti simptominiai vaistai.

Psichologinė (psichosocialinė) pagalba:

- konsultavimas (aiškinimas-mokymas);

- psichoterapiniai metodai (kognityvinė terapija, elgesio modifikavimas, hipnozė, autogeninė treniruotė, grupinė terapija);

- draugų, artimųjų parama.

Kiti būdai (akupunktūra, aversinė terapija ir kt.).